Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2025-04-27, 20:10   #1

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 4119

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

V75 Åby 3 maj

Oj oj oj,
vilket startfält.
1 Borups Victory
2 Önas Prince
3 Kentucky River
4 San Moteur
5 A Fair Day

Fem av av våra topphästar sida vid sida bakom vingen.
Det bäddar väl för min spik 8 Ture L.A. Han vet ju hur
man vinner från åttondespår. Törnqvist tar väl SJÄLVKLART hem detta?
bosseguldheden är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-04-27, 21:17   #2

Reg.datum: dec 2019
Sharp$: 18035
Standard

Söndags Tankar

Hästen med två raka G i raden vinner nog inte 1,5 miljoner.
Borups Victory är väl hästen att slå ?
Törnqvisten testar Ture mot eliten trots täta starter. Känns änna tufft.
Men gör nog inte bort sig trots ”endast” 2 mille på kontot och dessutom spår 8.

Senast redigerad av Efterhandaren den 2025-04-27 klockan 22:06. Anledning: Ture
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-04-28, 02:28   #3

KalleKluts avatar

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 18287
Standard

S.G.Empress är väl stenklar i drottningpokalen!?
Hoppas att Vivillion blir favorit!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
bosseguldheden (+5)
KalleKlut är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-04-28, 07:11   #4

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 4507
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KalleKlut Visa inlägg
S.G.Empress är väl stenklar i drottningpokalen!?
Hoppas att Vivillion blir favorit!
Jag tror faktiskt tvärtom. Det var inget bra för S.G Empress att få spåret precis bredvid. Vivillion lär spetsa, och då ska S.G Empress vinna från dödens. Det känns som en väldigt svår uppgift.

Sen är nog knappast spår 1 optimalt för Borups Victory. Jag tror att A fair Day spetsar med ett optimalt spår mitt i banan med 2st finlandsfärjor innanför sig. Önas Prince har inte heller ett optimalt spår för att spetsa…
Jarmop är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-04-28, 09:34   #5

KalleKluts avatar

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 18287
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jarmop Visa inlägg
Jag tror faktiskt tvärtom. Det var inget bra för S.G Empress att få spåret precis bredvid. Vivillion lär spetsa, och då ska S.G Empress vinna från dödens. Det känns som en väldigt svår uppgift.

Sen är nog knappast spår 1 optimalt för Borups Victory. Jag tror att A fair Day spetsar med ett optimalt spår mitt i banan med 2st finlandsfärjor innanför sig. Önas Prince har inte heller ett optimalt spår för att spetsa…
Absolut, det var synd på spåret närmast utvändigt om Vivillion! Men oddshöjande
Bfro för andra gången någonsin på S.G? Vi vet dock hur Walmann är..
Jag tycker ändå att allt pekar till SGs favör så för egen del så är det spik rakt av.

Jag håller A Fair Day som förstastrecket (vilket är helt vansinnigt med ett namn som Ginman/Almheden kontra tex Redén/Kihlström i storloppssammanhang) Men som han såg ut senast!! Kommer han ner på en 09.5 tid från ledningen så tror jag att ingen kan plocka ner honom. Hur står sig Abrivards Inmarosa är frågan..
KalleKlut är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-04-28, 09:43   #6

Standard

Tidiga Måndags Tankar

Efter gröt fundering efter snabbgenomgång.
V75 1) 1-2-3-4 känns helgarderat i som vanligt lite luriga Drottning Pokalen.
V75 2) 3 Donna Inez och 7 Victoria L.L. är måndagslåset.
V75 3) 1 Ivan Mauger Rosleff tar täten och håller ut dom i kurvorna med Speedway namnen. Ska jag ta den där om Rödluvan oxå
V75 4) Alla Tråkig måndags lösning. Men det känns ganska vidöppet. Hanna L har två intressanta hästar men byngliga lägen.
V75 5) 2 Lando Mearas är svårslagen.
V75 6) 3 East Asia Grym märr. Vinner om felfri. Endast galopp emot.
V75 7) 1 Borups Victory Tar nog piken och då är det en straffspark. Sundin tränar i vinnarcirkeln inför Elitloppet. Grym häst, tränare och ägar trojka.
Gammal 2025-04-28, 10:46   #7

Standard

Ser ut som att Vivillion blir favorit, och det är helt rätt. Walmann kan inte vara nöjd med spåret utanför. Får se om man vågar chansa barfota igen, men det krävs nog en extraväxel om man ska kunna vinna loppet utvändigt. Jag håller ändå Vivillion som en snäppet bättre häst, och så länge den inte blir en 70% så spikar jag.

Gällande Lando Mearas så tycker jag den är väldigt överskattad och jag sticker ut hakan med att säga att den är totalt chanslös i det här loppet. Jag streckar hellre Zuccezz Zack före, som gjorde ett kanonlopp senast. Vi får väl se om Free Time Jepson är helt överlägsen. Jag gillar inte såna urblåsare som den fick senast. Det kan likväl slå åt andra hållet. Örjan streckas där bakom direkt iaf.
Gammal 2025-04-28, 12:55   #8

Standard

Citat:
Gällande Lando Mearas så tycker jag den är väldigt överskattad och jag sticker ut hakan med att säga att den är totalt chanslös i det här loppet. Jag streckar hellre Zuccezz Zack före, som gjorde ett kanonlopp senast. Vi får väl se om Free Time Jepson är helt överlägsen. Jag gillar inte såna urblåsare som den fick senast. Det kan likväl slå åt andra hållet. Örjan streckas där bakom direkt iaf.
Jag tycker så här. Lando Mearas är väl ingen blåvinnare men definitivt inte chanslös i Kungapokalen. Lando har tävlat framgångsrikt i tre års eliten och vunnit hälften av sina 16 starter i ganska tufft motstånd. Jag tror att detta är en häst som kommer att visa upp sig i årgångs loppen och plocka fina pengar om han får vara frisk och kry. Dessutom utrustad med fina Walner gener och har perfekt spår.
Free Time Jepson är en typisk Goccidore häst som antingen vinner med 20m eller blir femma. Svårbedömd är bara förnamnet.
Stänkar varningen får Fare Wise As. Hästen har gjort grymma lopp i tuffa gäng och den där Jepson går aldrig att räkna bort trots läget.
Gammal 2025-04-28, 13:44   #9

Standard

Chanslös var kanske fel ordval, men tycker den vunnit väldigt billiga lopp från ledningen utan att få motstå press. Senast vann den med ett nödrop efter att ha fått bestämma helt i spets. För att vinna på lördag så måste den nog höja sig rejält. Kommer den till spets, så lär den ju inte få varva på nån 15 tid precis.
Gammal 2025-04-28, 14:07   #10

Standard

Citat:
Chanslös var kanske fel ordval, men tycker den vunnit väldigt billiga lopp från ledningen utan att få motstå press. Senast vann den med ett nödrop efter att ha fått bestämma helt i spets. För att vinna på lördag så måste den nog höja sig rejält. Kommer den till spets, så lär den ju inte få varva på nån 15 tid precis.
Visst fick Lando bestämma kvalet i ledning efter en snabb öppning. Men landade på en låg 12 tid och höll undan knappt men säkert från en smygkörd filur. Vinsten på Solvalla var oxå en bra prestation på en 12 tid trots meriterat motstånd. Ok vi tycker olika och på lördag får vi svaret. Jag tror definitivt att Lando är med på stregen. Men motstånd saknas verkligen inte.
God tur med tipsen och spelet Jarmop
Gammal 2025-04-28, 14:38   #11

Standard

Tänkte först spika Ture i avd 7.
Jag får nog dubbla med Kentucky River.
Örjan är kuslig i såna här lopp.

It´s not the principle, it´s the money! (Tommy Cooper)
Gammal 2025-04-28, 14:58   #12

Standard

Hur nöjda tror ni gänget bakom Daim Brodda är med spåret? Lika bra dom stryker hästen. Den ser ändå ut att få en hel del spel på sig, vilket är bra.

Den har haft väldigt flyt tidigare med spårlottningen, så det var väl på tiden att den får ett dåligt spår nu. Här är jag faktiskt riktigt sugen på att singla Ester Degli Dei. Det är nog spetshästen i loppet. Hagoorts stallform är också på väg upp nu.
Gammal 2025-04-28, 19:14   #13

Standard

Citat:
Hur nöjda tror ni gänget bakom Daim Brodda är med spåret? Lika bra dom stryker hästen. Den ser ändå ut att få en hel del spel på sig, vilket är bra.

Den har haft väldigt flyt tidigare med spårlottningen, så det var väl på tiden att den får ett dåligt spår nu. Här är jag faktiskt riktigt sugen på att singla Ester Degli Dei. Det är nog spetshästen i loppet. Hagoorts stallform är också på väg upp nu.
Nja spår strykningar är i min värld inget bra alternativ. Det finns ju alltid ett dåligt spår med i anmälan till loppet. Daimen är ju en grym häst och med lite flyt från bakspår är hon med i matchen. Spår 12 kan väl dessutom vara ett hyfsat bakspår. Men med typ spår 2 så hade det ju varit en dunderspik efter Färjestads uppvisningen. Funkar 3 East Asia i Sverige Debuten så är det ju hästen att slå. Men lite svårbedömd form. Värmningsvinnare ?
Ester är mitt alternativ till Asia spik.

Senast redigerad av Efterhandaren den 2025-04-28 klockan 19:20.
Gammal 2025-04-28, 20:35   #14

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
Söndags Tankar

Hästen med två raka G i raden vinner nog inte 1,5 miljoner.
Borups Victory är väl hästen att slå ?
Törnqvisten testar Ture mot eliten trots täta starter. Känns änna tufft.
Men gör nog inte bort sig trots ”endast” 2 mille på kontot och dessutom spår 8.
Ture mot eliten förvisso, men Ture har eliten i blodet med en far som Maharajah och en morfar som Steinlager.
Jag håller tummarna så får Rally-Calle hålla tömmarna
Gammal 2025-04-29, 21:08   #15

Reg.datum: jul 2013
Sharp$: 1667
Standard

San Moteur

Vad var det för snack om att inte San Moteur ville vinna sist? Det skulle krocka med Finlandia Ajo om han vann. Tacksam om nån kunde förklara.
kjel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td